مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان
مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان

دانستنی های مایکل جکسون ( First Inauguration of Bill Clinton ... )

سلام دوستان عزیز ؛ روز و روزگار فرخنده ...


خوب ، همونطور که از عنوان مطلب هم میشه حدس زد نوشته امروز ما درباره نخستین مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای بیل کلینتون ، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده امریکا هستش ؛ مراسمی که با حضور شخصیتهای بزرگ و مشهوری از عالم هنر و سیاست با شکوه و قدرت هرچه تمامتر در روز 19 ژانویه سال 1993 میلادی به اجرا در اومد . 



اما همونطور که دوستان عزیزم به خوبی آگاهند ، مایکل جکسون هم در اون روز و طی اون مراسم یکی از مهمانان سرشناس حاضر در مراسم جشن تحلیف کلینتون بود ؛ هنرمندی که این شانس و موقعیت ممتاز و منحصر به فرد رو پیدا کرد که حتی بتونه 2 تا از آهنگهای آلبوم جدید و موفق خودش با نامهای Gone Too Soon و Heal The World رو هم برای حاضرین در اون مراسم اجرا کنه و اونها رو به شدت منقلب کرده و با جادوی بی پایان و همیشگیش تحت تاثیر قرار بده .



احتمال میدم خیلی از شما عزیزان خواننده این وبلاگ تا حالا بارها و بارها ، دو اجرای فراموش ناشدنی مایکل جکسون کبیر در این مراسم خاص و تاریخی رو دیده باشید ؛ ویدئوهای زیبا و بی نظیر اجرای آهنگهای Gone Too Soon و Heal The World که ارباب افسانه ها اونها رو با استادی و مهارت هرچه تمامتر و با عمق وجودش به جهانیان تقدیم میکنه ...


اما مطلب امروز ما در مورد این دو ویدئوی معروف و مشهور نیست ! از اونجاییکه خیلی خوب میدونم همه دوستان از ماجرای این دو اجرا و حواشی اون بهتر از خود من مطلعند و آگاهی دارند ، اینه که سخن رو کوتاه کرده و مستقیماً به سراغ اصل مطلب میرم !!


ماجرا از این قراره که اغلب دوستان و طرفداران مایکل جکسون ، حضور سلطان پاپ در روز 19 ژانویه 1993 بر روی صحنه رو فقط محدود به اجرای همون دو آهنگ از آلبوم Dangerous میدونند که البته این ماجرا اصلاً حقیقت نداره !! واقعیت اینه که مایکل جکسون در اون روز 2 حضور پر رنگ و قدرتمند دیگه غیر از اجرای آهنگهای Gone Too Soon و Heal The World هم بر روی صحنه داشته که متاسفانه کمتر طرفداری در جهان به اونها پرداخته و یا اینکه حتی از وقوعشون مطلعه !! امروز من قصد دارم با شما راجع به اون 2 حضور افسانه ای مجزا از آهنگهای آلبوم Dangerous صحبت کنم :


واقعیت اینه که مایکل جکسون قبل از اینکه بخواد در اون روز آهنگ نخست خودش با عنوان Gone Too Soon رو برای حاضرین در محل مراسم اجرا کنه ، سخنرانی کوبنده و تاریخساز و جاودانه ای رو ارائه میده که متاسفانه به شدت مورد بی مهری و کم توجهی طرفداران در سراسر جهان قرار گرفته است !! 


فکر میکنم شما عزیزان به خوبی آگاهی داشته باشید که مایکل جکسون در اون روز برای نخستین و آخرین بار در عمرش آهنگ Gone Too Soon رو برای مردم جهان اجرا نموده ؛ آهنگی که اون رو با همه وجودش به دوست جوان از دست رفته اش رایان وایت و همه قربانیان ویروس کشنده ایدز در سراسر جهان تقدیم نموده است . نکته فراموش شده این داستان اینه که مایکل جکسون قبل از شروع این اجرای استثنایی و خیره کننده ، سخنرانی زیبا و تاثیرگذاری داره که بر خلاف بسیاری از سخنرانی های دیگه او در مناسبتها و زمانهای دیگه ، مورد کم لطفی محض رسانه ها و مردم جهان قرار گرفته و یه جورایی در تاریخ به دست فراموشی سپرده شده است ...


امروز من میخوام با شما درباره سخنرانی مایکل جکسون کبیر قبل از آغاز اجرای آهنگ Gone Too Soon در مراسم تحلیف بیل کلینتون صحبت کنم ؛ سخنرانی سوزنده و ویرانگری که در قدم نخست ، شخص رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و پس از آن وجدان آگاه و بیدار همه انسانهای مسئول و متعهد جهان را هدف قرار میدهد .



مایکل جکسون در این مراسم پس از حضور بر روی صحنه در میان هیاهو و تشویق محض حاضرین در میانه استیج قرار گرفته و با غم و درد و بغض و اندوهی توصیف ناپذیر ، سخنان خود را با نگاه مستقیم در چشمان بیل کلینتون از راه دور به این شکل آغاز میکند :


از رئیس جمهور منتخب به خاطر دعوت من به جشن مراسم تحلیفشون با همه وجود قدردانی میکنم . دلم میخواد لحظاتی از وقت ارزشمند این مراسم جشن عمومی رو گرفته و برای حاضرین در مورد یک مساله بسیار خصوصی صحبت کنم ؛ سخنانی مربوط به داستان زندگی دوست خیلی عزیزم که دیگه در بین ما حضور نداره . اسم اون دوست رایان وایت بود . رایان یک بیمار هموفیلی بود که در سن 11 سالگی تشخیص بیماری ایدز در مورد وی داده شد . متاسفانه رایان اندکی بعد از اینکه 18 سالش کامل شد از دنیا رفت ؛ نقطه ای از زندگی که بسیاری از جوانها تازه از اونجا مسیر اکتشاف احتمالات شگفت انگیز زندگی رو آغاز میکنند . دوست من رایان یک جوان بسیار باهوش ، بسیار شجاع و کاملاً نرمال بود که هرگز دلش نمیخواست سمبل یا سخنگوی یک بیماری مرگبار در تاریخ باشه . من طی سالهای گذشته لحظات احمقانه ، شاد و دردناک فراوانی را در کنار رایان تجربه نموده و حتی این شانس رو داشتم که بتونم در انتهای مسیر کوتاه ولی پر حادثه سفر زندگی او در کنارش حضور داشته باشم .




( )


حالا رایان از میان ما رفته و من هم درست شبیه به همه اونهایی که عزیزی رو به خاطر بیماری ایدز از دست داده اند ، هر لحظه و همیشه بابت از دست رفتن او دلتنگ و غمگینم . او از میان ما رفته اما من دلم میخواد که زندگی او ، در ورای مرگ مادیش با معنی و به یاد موندنی باشه . این آرزو و امید منه جناب رئیس جمهور منتخب ، آقای کلینتون ، که شما و افراد زیر دستتون تمام تلاش و امکانات خودتون رو برای محدود کردن ایدز به کار ببندید . بیماری کشنده و هولناکی که جون دوست عزیز من و خیلی های دیگه قبل از اینکه زمان مرگشون فرا برسه رو ازشون گرفته . این آهنگ رو به تو تقدیم میکنم رایان .


و مایکل جکسون ، اینگونه خواندن آهنگ Gone Too Soon رو در میان بغض و اندوه و تاثر محض حاضرین در مراسم آغاز میکنه . آهنگی که اون رو با همه عشق و قدرتش ، به صورت زنده و با مهارت یک ارباب به اجرا در میاره ...



 و حالا دلم میخواد در این لحظه ، ویدئوی این سخنرانی غیر قابل وصف به همراه اجرای با شکوه مایکل جکسون کبیر رو تقدیم حضورتون کنم ! میدونم که دیدن این سخنرانی برای خیلی از شما عزیزان برای بار نخست خواهد بود و اینکه خوب میدونم تاثیر اون بر روح و روان شما تا چه اندازه ای خواهد بود ...


لینک دانلود



خوب دیگه، خیلی گریه کردیم ... دیگه بسه !!! حالا یه کم فضا رو تغییر بدیم از این حالت افسرده خارج بشیم !! 


میگم خداییش عظمت و شکوه رو داشتید ؟؟؟!! وقتی به این بابا میگم ارباب برای همین چیزاست دیگه !! اونجای سخنرانی رو داشتید ؟؟ اونجایی که در اواخرش مایکل جکسون مستقیماً کلینتون رو خطاب قرار میده و دوربین تلویزیونی هم صورت کلینتون رو کلوس آپ میگیره ؟؟ داشتید یارو داره با رئیس جمهور ابرقدرت جهان چطوری حرف میزنه ؟؟!! :


MJ : آقای رئیس جمهور ... ازت میخوام که همه نیرو و امکاناتت رو بسیج کنی و این بیماری رو از ریشه بکنی !! همش یه ماه وقت داریا !! دفعه بعد نیام ببینم ملت هنوز دارن ایدز میگیرنا ، روشنه ؟؟!! 



اون وقت قیافه کلینتون رو تو اون لحظات داشتید ؟؟!! انگار یکی راست راستکی جلوی رئیس یا فرمانرواش خبردار ایستاده باشه !!!! رهبرهای جهان اسم رئیس جمهور امریکا که میاد کرک و پرشون میریزه و دست به سینه و خبردار می ایستند ، اون وقت این جکسون میاد خیلی مودبانه و خوشگل به بالاترین مقام قدرتمندترین کشور جهان در مقابل دیدگان میلیونها انسان در سراسر جهان دستور میده و مستر پرزیدنت هم فقط با احترام سرش رو تکون میده و کف میزنه !!!!


یعنی تا دنیا دنیاست نظیر این صحنه دیگه رویت نخواهد شد ! باور کنید و ایمان بیارید که این سبک صحبت کردن با رهبر ابرقدرت جهان در طول تاریخ فقط و فقط از یک نفر بر میومد و اون یک نفر تنها و تنها فخر آفرینش و یگانه ارباب افسانه ها ، مایکل جکسون کبیر بود و بس ...



خوب ، اما میرسیم به دومین حضور مایکل جکسون بر روی صحنه به غیر از دو اجرای معروفش که بر میگرده به لحظات پایانی این مراسم و جایی که مهمانان و مدعوین همگی بر روی صحنه در کنار رئیس جمهور منتخب امریکا جمع شده و به خواندن سرود و رقص و پایکوبی میپردازند . متاسفانه ویدئوی این لحظات زیبا و به یاد ماندنی هم همچون ویدئوی سخنرانی آتشین مایکل جکسون مورد کم توجهی رسانه های جهان قرار گرفته و بسیار اندک و به ندرت از تلویزیونهای مختلف سراسر گیتی پخش گردیده است .


شاید خیلی از شما دوستان تا کنون ، بارها و بارها عکسهای مختلفی از مایکل جکسون بر روی صحنه در روز 19 ژانویه 1993 در کنار کلینتون مشاهده کرده و هرگز هم کنجکاو نشده باشید که این صحنه ها ، دقیقاً در چه زمانی به وقوع پیوسته است . حال و در این لحظه ، داستان مخفی در پشت این عکسهای عجیب رو هم برای شما دوستان شرح خواهم داد !!


همونطور که جلوتر هم اشاره نمودم ، مایکل جکسون در انتهای این مراسم به کلینتون و مهمانان حاضر در مراسم تحلیف پیوسته و در کنار آنها به آوازخوانی و شادمانی میپردازد . آهنگی که در این لحظات پایانی مراسم جهت همسرایی حاضرین انتخاب گردیده ، آهنگی با عنوان Don't Stop Thinking About Tomorrow ( هرگز از فکر کردن به فردا دست بر ندار ) از گروه راک Fleetwood Mac میباشد .


فکر کنم بدتون نیاد ویدئوی اجرای مایکل جکسون در کنار کلینتون و سایر مهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری سال 1993 رو تماشا کنید !!! خوب ، پس این شما و این مایکل جکسون در Don't Stop Thinking About Tomorrow ... !!!


لینک دانلود



کلام آخر :


کمتر از یک هفته مونده مایک ... باورت میشه ؟؟


راستی تو که تا اون حد دلتنگ و غمگین ِ رفتن دوستت بودی ، پس چرا خودت اینقدر زود رفتی دوست من ؟؟!!



تا بعد ...


Stay Tuned

! Let's Dance

نظرات 5 + ارسال نظر
متینه چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 04:11 ب.ظ

سلامم من یه خواهش داشتم میتونید یه فیلم از مصاحبه های مایکلو بذارید هرجا میگردم ممیتونم پیداش کنم. مرسی اگه میشه موزیک ویدبو هم ازش بذارید .حیییبیبیلی ممنون از سایت خوبت

سلام به شما دوست عزیز :

مایکل جکسون صدها موزیک ویدیو و مصاحبه تصویری داره . شما منظورت کدوم یکی از اونهاست ؟

مهسا چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام دوست عزیز
خسته نباشی از این همه تلاشی که برای سلطان پاپ و شناساندن بهتر این اسطوره انجام می دید. از این دو کامنت شما واقعا حس عجیبی به من دست داد. من از این سخنرانی اطلاع داشتم. تمام سخنرانی های مایکل پر از احساس و از قلب زیبای او نشأت گرفته وخیلی تأثیرگذار هست. من که به پهنای صورت اشک می ریزم.
امیدوارم روزی تمام دنیا این عشق زیبا رو بشناسند که اگر همه انسانها مایکل رو بشناسند عاشق او می شن خودشون رو تغییر می دن و اینطوری دنیا هم تغییر می کنه چیزی که سلطان بی چون و چرای موسیقی همیشه از مردم دنیا خواسته بود " تغییر"
او یک فرشته در میان ما بود. خداوند نام و یادش رو در دلها برای همیشه زنده نگهداره.

سلام دوست من ...

امیدوارم این آرزوی زیبا ، تنها یک آرزو باقی نمونه و سرانجام روزی محقق بشه ...

Armi چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 01:34 ق.ظ

ممنونم ،بسیار تصاویر زیبا و شگفت انگیزی بود ،ممنونم بابت همه ی تلاشت

خواهش میکنم دوست عزیز ...

لیلا دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام دوست گرامی
این قدرت و تأثیر شگرفی که در کلام و خواندن مایکله از قدرت قلب و روح بزرگش نشات گرفته و قدرت بی کران عشقه که حاکم بر قلبهایی است که به روی عشق در گشوده اند.


خیلی زیبا بود

ممنونم ...

لیلا سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 11:33 ق.ظ

خیلی جالب بود

ممنون از این هدیه های ارزشمندی که با جلوه اون ستاره بی بدیل بی چشمداشت به ما می دی



همیشه موفق باشی و
ایامت سبز و پربار

خواهش میکنم دوست عزیز ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد