مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان
مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان

با خاطرات مایکل جکسون ( داستان Pranav Dixit ... )

اولین برخورد من در زندگیم با نام مایکل جکسون در شهری کوچک و خاک و خول گرفته به اسم Narayangaon در 80 کیلومتری زادگاهم یعنی Pune در هندوستان به وقوع پیوست . یادم میاد در حالیکه تنها یک پسر بچه 6 ساله بودم و داشتم اطراف خونه عموم ورجه وورجه میکردم ، یک دفعه در گوشه ای تاریک از اتاق زیر شیروانی چشمم به قفسه ای خاک گرفته لبریز از نوار کاست های قدیمی افتاد . خوب به خاطرم هست که توی اون قفسه ، رنج وسیعی از آثار موسیقی از Madonna  و ABBA گرفته تا Boney M و کلی موزیک های هندی به چشم میومد . هرچند ، اون چیزی که حقیقتاً نگاه من رو از بین اون همه نوار به روی خودش قفل کرد دیدن بخشی از قفسه بود که روش با حروف بزرگ انگلیسی نوشته شده بود : MICHAEL JACKSON ! نمیدونم حقیقتاً چه نیرویی در اون لحظات باعث شد که من نوار مایکل جکسون رو از توی اون قفسه انتخاب کنم ؛ هرچند وقتی امروز خوب به اون واقعه فکر میکنم ، به نظرم میاد که دیدن نگاه عمیق مایکل که در تاریکی اون اتاق ، اونطور رمز آلود در عمق صورت من خیره شده بود هم در انتخاب من بی تاثیر نبوده است .
خلاصه من نوار رو برداشتم و اون رو با احتیاط از کاور پلاستیکیش خارج کردم و یواشکی داخل سیستم کاست پلیر جدیدی که عموم اون رو به تازگی خریداری کرده بود گذاشتم . تعجب نکنید باباجون ، اون روزها سیستم های پخش کاست تقریباً هنوز همه جا دیده می شدند . حالا اگه تصادفاً مدل مال شما یه سیستم گیرنده رادیویی داخلی هم کنارش داشت که دیگه اند تکنولوژی روزگار بود !! و اون لحظه سرآغاز دورانی در زندگی من گردید که هنوز و همچنان تا همین ثانیه ادامه داشته است ...
نمیدونم ، شاید این ریتم عالی ، بی نقص ، استثنایی و کوبنده آهنگ Dangerous بود که کار خودش رو برای من به طرز کامل انجام داد ؛ یا شایدم اون وکال خش دار و خشمگین آهنگ Jam و یا حتی شایدم اون متن ساده و در عین حال پنجه در قلب افکننده ترانه Gone Too Soon ... نمیدونم . فقط این رو به یقین میدونم که اون یک لحظه سرنوشت ساز و تعیین کننده در زندگی من بود که پدیده ای به نام مایکل جکسون ، تمامی موانع و دیوارهای ساختگی مربوط به ژانر موسیقی و جنسیت را در دنیای من فرو ریخت و چنان حفره ای به اعماق قلب پسر بچه 6 ساله درون وجود من گشود که از آن ثانیه به بعد ، رهایی از چنگال آن محال و غیر ممکن گردید .



من مایکل جکسون را "پدیده" می خوانم اما نه به خاطر وجود میلیونها طرفدار دو آتشه و هیستریک او در سراسر دنیا ؛ نه به خاطر هزاران هزار تعریف و تمجید و تقدیری که از او در طول عمرش به عمل آمد و نه حتی به خاطر تمام هیجانها و جنجالهایی که او با هر حرکتش در سراسر گیتی خلق نمود ؛ من او را پدیده می خوانم تنها و تنها به دلیل استعداد و موهبت خدادادی یکتا و منحصر به فردش : موهبتی که وی را قادر میساخت بی هیچ تلاش و کوششی مکانی برای خویش در قلب میلیونها انسان در سراسر جهان فارغ از سن ، جنسیت ، رنگ ، نژاد ، مذهب و ملیت خلق نماید . او به هر سبک و شیوه قابل تجسم ، یک نماد فرهنگی بی همتا در عصر و دوران ما بود .

راستی حقیقتاً دنیا چند هنرمند را به خود دیده است که اینگونه چون مایکل جکسون قابل تشخیص و شناسایی توسط مردم بیش از نسل در سراسر جهان باشند ؟! حقیقتاً برای همیشه و تا ابد به خاطرم خواهد ماند که پدر بزرگ 78 ساله من که سطح اطلاعات موسیقایی او از موزیک غربی درست به اندازه سطح آگاهی های من از گیاهان آفریقایی بود (!!!) ، همواره با شنیدن ریتم آشنای ابتدای آهنگ بیلی جین گل از گلش شکفته میشد و پاهاش رو با ریتم آهنگ تکون میداد و اگر خیلی سر کیف بود ، حتی چند چشمه ای از هنرهای رقص مایکلی خودش رو برای ما در محوطه تئاتر خونگیمون به نمایش در می آورد ! یادم میاد هر وقت چشم اون خدا بیامرز به قطعه کوتاهی از اخبار درون روزنامه ها راجع به مایکل جکسون می افتاد ، اون رو با لبخند و چشمک شیطنت آمیزی به من نشون میداد و میگفت :


" بفرمایید شازده ! اینم استادتون ! "


یادم میاد مادرم که یک طرفدار دو آتشه موسیقی سنتی هندوستان به شمار میومد و به زور موزیکی که حتی یک کلمه انگلیسی داخلش وجود داشت رو گوش میکرد ، اغلب وقتها اذعان میداشت که برای نوشتن اشعار Marathi ( یکی از سبکهای اصیل و سنتی هنر موسیقی هندوستان ) از متن ترانه روح نواز و ماورایی Man in The Mirror مایکل جکسون الهام میگرفت . البته موزیک ویدئوی مورد علاقه او بدون شک Earth Song بود که وی آن را هر سال و بدون استثناء در ابتدای کلاسهای " محافظت از محیط زیست " خود در دانشگاه برای دانشجویان جدید الورود پخش می کرد !


و اما پدرم که یک مرد بسیار سنتی از طبقه متوسط جامعه بوده و بزرگترین افتخارش را وصلت با فرهنگ ناب Marathi عنوان نموده و اینکه هنوز در تشخیص آیشواریا رای باچان و کاترینا کایف ( دو تن از مشاهیر و هنرمندان بالیوود ) با مشکل مواجه شده (!!!) و به ادعای خودش هرگز جذب دنیای پر زرق و برق و تهی پاپ با همه سر و صدای کاذبش نخواهد شد ، همواره از روزی که مایکل جکسون برای اولین و آخرین بار در عمرش به اجرای زنده در هندوستان پرداخت با افتخار تمام یاد می کند !! یادم میاد بابا همیشه وقتی بحث کنسرت مایکل جکسون در سال 1996 به میون میومد هیجان زده میگفت :


اوه ، پسر یادش بخیر ، عجب محشری بود ! خاطرم هست که اونها این واقعه رو حتی در تلویزیون ملی هم پخشش کردند و ما مهاراشترایی ها ( یکی از ایالت های هندوستان ) داشتیم از کنجکاوی پس میفتادیم که بفهمیم آخرش این Bal Thackeray ( یکی از سیاستمداران وقت هندوستان ) چطور میخواد با این مخلوق عجیب امریکایی با اون چهره شبیه به بیگانگان فضاییش که در اون زمان در دورترین فاصله قابل تجسم با هندوستان و فرهنگ مهاراشترایی به نظر ما میومد رفیق بشه !!!




راستش متاسفانه من کوچکتر از اونی بودم که چیز زیادی از کنسرت مایکل در هندوستان به خاطرم مونده باشه ولی بعدش و به مجرد اینکه سنم کمی بیشتر شد که بتونم به منابع آنلاین دسترسی داشته باشم ، تقریباً سعی کردم هر ویدئویی که مربوط به اون رخداد خاص و یا سایر اجراهای زنده دیگه مایکل باشه رو از طریق اینترنت دانلود کنم . و چیزی نگذشت که احساس کردم دارم هر چیزی که هر گونه ربطی به MJ داشته باشه رو از اینترنت می بلعم (!) ؛ موسیقی مایکل جکسون ، فیلم های مایکل جکسون ، مصاحبه های مایکل جکسون ، مستندهای مایکل جکسون ، کتابها و مجله های مایکل جکسون ، موزیک ویدئوهای مایکل جکسون ، آکاپلاهای مایکل جکسون ، متن اشعار ترانه های مایکل جکسون ، عکسهای مایکل جکسون و حتی تقلید های خنده دار مایکل جکسون ! امروز من انواع و اقسام DVD مملو از هر چیزی که مرتبط با مایکل جکسون باشه در اختیار دارم ؛ از آرشیوهایی که به سادگی در هر کجا قابل یافتن هستند گرفته تا آثار حقیقتاً کمیاب ؛ من همه اینها رو در اختیار دارم . من حتی همه outtake ها و آثار صوتی خارج از آلبومهای رسمی مایکل جکسون و آثار صوتی منتشر نشده او رو در اختیار دارم ؛ آثاری که اونقدر حجم و تعدادشون زیاد بود که هرگز نمیشد در یک آلبوم با تعداد محدودی آهنگ جا بگیره .من حتی تا به امروز نتونستم تصویر درخشان و شفاف خاطره روزی که تونستم بیوگرافی ارزشمند مایکل جکسون یعنی کتاب Magic and Madness نوشته J. Randy Taraborrelli رو با یک دهم قیمت ثبت شده بر روی جلد اون که در یک نمایشگاه محلی در بمبئی برگزار شده بود به دست بیارم رو از خاطر ببرم که چطور از شادی و عشق بالا و پایین می پریدم !


هرچند باید اعتراف کرد که زندگی کردن در قالب یک طرفدار متعصب و افراطی مایکل جکسون یه جورایی شبیه به زندگی یک انسان طرد شده و رانده شده از جامعه است :


" چی ؟! تو عاشق مایکل جکسون هستی ؟؟؟ "
" هان ؟! اون با صورتش چه غلطی کرده ؟؟؟ "
" میدونی اون هورمونهای زنانه مصرف میکنه که صداش اینطور تیز و نازک بشه ؟؟ تازه من شنیدم اون توی اتاقک اکسیژن هم میخوابیده که برای ابد زنده بمونه !! اوه راستی اون با دماغ لعنتیش چی کار کرده ؟!! "
" مایکل جکسون ؟!! هه ... آره ، من سابقاً دوسش داشتم (him) ... یا شایدم بهتر باشه که بگم دوسش داشتم (her ) ( همراه با خنده تمسخر آمیز !!! ) "
" چرا اینقدر اون بچه بازو دوسش داری ؟! "
" ببین رفیق ، تو تا حالا پینک فلوید گوش دادی ؟؟ متالیکا و آیرون میدن چطور ؟؟ میدونی ... منظورم موسیقی واقعی و درست و حسابیه !! "
" مایکل جکسون ؟! آره یادش بخیر . وقتی 5 سالم بود بهش گوش میدادم اما بعدش که بزرگتر شدم رفتم سراغ موضوعات جدی تر و گذاشتمش کنار ... "


در طول تمام سالهایی که گذشت ، من جملاتی نظیر اینها رو بارها و بارها از تخریب کنندگان مایکل جکسون در اطرافم شنیدم و هر بار هم سعی کردم با آرامش و مهربانی براشون شرح بدم که من دلم میخواد شخص رو از شخصیتش جدا کرده و میان انسان و نبوغ او تفاوت قائل بشم . ( یعنی من هنر و استعداد این بابا برام مهمه و نه اینکه کیه و چیه و در زندگی شخصیش چی کار میکنه ! )


تلاش من جهت شناخت بیشتر مایکل جکسون از نمای نزدیک در طول این سالها و افزایش شناخت من نسبت به دنیای او باعث گردید تا رشته ها و تار و پود زندگی من هرچه بیشتر و بیشتر به صورت نا خود آگاه به زندگی او پیوند خورده تا به جایی که در برخی موارد حتی احساس کنم واقعه ای که در زندگی مایکل به وقوع پیوسته ، در زمان و مکانی دیگر و به شیوه ای مشابه در حال تکرار شدن در زندگی من می باشد ؛ و این دقیقاً همان مواقعی بود که دیگران مرا به طور کامل یک مخلوق از دست رفته و معیوب العقل به شمار می آوردند که تصادفاً ، باز هم تفاوت چندانی با آن تصویری که ایشان در مورد شخص مایکل در ابتدا خلق کرده بودند نداشت . بله ، از میان کل مردم جهان ، من می توانم گاهی اوقات و یه جورایی با مایکل جکسون ارتباط برقرار کنم .


* فقط تو از میان همه مردم جهان ؟؟!! مطمئنی رفیق ؟؟!! ای کاش میشد یک روز ... فقط یک روز تنها نقطه ای از داستانهای اعجاب انگیز و محیر العقول قلبم رو از ثانیه های بی قرار و تب کرده شبها و روزهای عمرم در کنار مایکل جکسون برای مردم جهان تعریف میکردم ... ای کاش ...



من فکر میکنم همین رشته ارتباطی معنوی عمیق میان من و مایکل جکسون است که در نهایت مانع از جدا شدن عشق او از من در طول تمام این سالها بوده است . هنوز هم که هنوز است بخشی از ذهنم از قبول این مطلب سر باز می زند که آن پسرک جوان شاد و سرزنده و با نشاط  که مقدر بود در بزرگسالی مبدل به آن مرد شکسته و تنها و شکار شده توسط نگاهها و قضاوتهای بی رحمانه و پلید مردم جهان شود ، دیگر در این عالم زندگی نمی کند : اینکه متاسفانه دیگر آلبومی که دنیا برای لمس آن ثانیه شماری کند در کار نخواهد بود ؛ اینکه بدبختانه دیگر مونواک و جهش بر روی صحنه ای در میان انفجارهای مهیب و نورهای خیره کننده ناشی از آتش بازی های عظیم در این دنیا دیده نخواهد شد ؛ اینکه شوربختانه دیگر صحنه غش کردن طرفدارها با لمس اوج جنون و هیجان دیدن مایکل جکسون بر روی صحنه ها در جهان به وقوع نخواهد پیوست ؛ اینکه نگونبختانه دیگر صدای باشکوه و غرای او بر بلنداهای گیتی آنگونه که روزگاری طنین افکن میشد شنیده نخواهد گردید ... و اینکه خوشبختانه دیگر علوفه ای برای تبلویدهای نشخوار کننده که هر ثانیه در انتظار پوشش خبری آخرین حرکات عجیب و غریب وکوی خل و چل بودند مهیا نخواهد بود !!!


صدای آرام و زیبای مایکل جکسون همینطور که به سختی سعی میکنم با جای خالی او در این جهان کنار بیایم در ذهنم پیچیده و در گوشم زنگ می زند . او در سالهای پایانی عمرش شکسته و به طرز عمیقی تنها گردیده بود . نمیدونم چرا این روزها مدام به یاد چاپلین افسانه ای و شاهکار کلاسیک او یعنی Modern Times می افتم که الهام بخش او در خلق ترانه شیرین و در عین حال غمگین Smile بوده است :


لبخند بزن حتی اگر قلبت به درد آمده است ؛ لبخند بزن حتی اگر قلبت شکسته است . تا زمانی که ابرهای غم و غصه و ماتم در آسمان زندگیت هستند ، تو همچنان با قدرت و شکست ناپذیر به جلو حرکت خواهی کرد . و اگر تو در میان اشکها و دلتنگی هایت همچنان لبخند بزنی ، در خواهی یافت که زندگی همچنان نعمت با ارزشیست . اگر و تنها اگر لبخند بزنی ...



من هر روز و هر لحظه به خودم یادآوری میکنم که برخی پرندگان آنقدر پرهایشان درخشان است که حتی تجسم محبوس ماندنشان درون قفس بی معنی و غیر ممکن است . و آنگاه که اینگونه پرندگان از قفس رها می گردند ، بخشی از ضمیر ناخودآگاه ما که می داند محبوس نگه داشتن آنها گناهی نابخشودنی بوده به وجد و شادی در می آید ؛ هرچند که نیک می دانیم محل زندگیمان بعد از رفتن ایشان بسیار خالی و یکنواخت و خسته کننده خواهد گردید . مایکل هم چون این پرندگان از زندان تن رها گردید و به دور دستها پرواز نمود و برای من ، پشت سر نهادن مایکل و ادامه دادن به زندگی در غفلت و فراموشی او هرگز یک گزینه پیش رو در ادامه مسیر زندگی نخواهد بود . هرکی هرچی که دوست داره در مورد من فکر کنه : من و او جدایی ناپذیر خواهیم بود !


دلم خیلی برات تنگ شده مایکل جکسون ... 




تا بعد ...


Stay Tuned

! Let's Dance

 

نظرات 9 + ارسال نظر
لیلا دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1396 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام علی عزیز
نمی تونم بگم چقدر خوشحال شدم وقتی عاشقانه ای دیگر رو در خونه همیشگی مایکل دیدم.
چه احساسات ناب و مشترکی بین او و ...
این برانگیختگی احساسات در هر دوره ای فارغ از زمان و سن و جنسیت هنر جادویی مایکله که تا همیشه ادامه داره و من خودم کاملا شاهد اونم.
...‌
."... تا حالا پینک فلوید گوش دادی ؟؟ متالیکا و آیرون میدن چطور ؟؟ میدونی ... منظورم موسیقی واقعی و درست و حسابیه "
به من هم زیاد سفارش شده چون با هیچکدوم آشنا نبودم ولی با وجود این که برخی بسیار دلنشین و پرمغزه هیچگاه ترغیبم نکرده برای بار دوم برم سراغشون ....از نظر فن و هنر موسیقی درجه ۱ زیاده
ولی
جادویی بودن صدا و رقص و نگاه و تکرار و مکث و اصوات و ...
یه حرف دیگه است
طوری که جزء شیرین و جدایی ناپذیر روز و شبت در هر شرایطی بشه
درود بر مایکل و هنر تکرار نشدنی او

درود ...

من مقصود و نیت شرارت بار و خبیثانه گویندگان این چنین جملاتی که به این رفیق هندیمون توصیه گوش دادن به این سبک موسیقی ها رو میکنند و مقصود کثیفشون تنها و تنها ترور شخصیت مایکل جکسون و فرد طرفدار اونه رو بهتر از همه دنیا میشناسم و درک میکنم اما این هیچ ربطی به این نداره که من فقط و فقط مایکل جکسون رو نامبر وان و خالص و بی همتای هنر جهان بدونم و بخوام خودم رو آگاهانه و با دست خودم از لذت بردن از جادوی هنر سلاطین و بزرگان دنیای موسیقی محروم کنم . حالا اینکه کسی بخواد در مقابل تشعشع امواج موسیقایی جادوگران تاریخ موزیک قرار بگیره و بار دوم به سراغشون بره یا نه دیگه یه بحث کاملاً سلیقه ای و شخصیه و از حوصله این بحث خارج ...

لیلا جمعه 29 دی‌ماه سال 1396 ساعت 07:42 ب.ظ

یه جاهایی اسمت میاد که اصلا انتظارش و ندارم
اون قدر به وجد میام که حالم برای لحظاتی خیلی خوب میشه
چه طوری این قدر تو دل و ذهن این همه در سراسر دنیا و تو هر زمونه ای جا باز کردی؟
زمان و مکان و سن و موقعیت و ... پشت سر گذاشتی
اینها فقط کار یک موهبته: عشق
چقدر این واژه برازنده توست محبوبم: افسانه ای

Sa یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 07:30 ب.ظ

دلم میخواد فرار کنم، بارها و بارها و بارها تلاش کردم ولی نشد، فقط نشد
کاری به حرافی های افرادی که قصد تخریب دارن ندارم، اما موسیقی پاپ حقیقتا تبدیل به بازیچه شده اما دیگه هر تهی مغزی این رو میدونه و بهش اعتقاد داره که پاپ مایکل جکسن کجا و دیگری ها کجا، هنر ام جی جی اصلا محدود به پاپ و راک و سبکهای موسیقی نیست، یک ترکیب روحانی و عرفانی هست که همه ی ما متوجه ش شدیم، چه بخوایم و چه نخوایم سالهاست ثابت شده که هیچ بنی بشری به این جایگاه در هنر حتی نزدیک هم نشده. همه ی ما کارهای خوب دیگر رو هم پیگیری میکنیم ولی به هیچ وجه نمیشه اون هنر رو با اون درجه از کمال کنار باقی قرار داد، این رو شاید برخی بعد از گذشت بیست و سی سال از آثار مطرح امروزی متوجه بشن
مردم فکر میکنن اون زمان که الویس پریسلی به اوج رسید راک اند رول و کانتری روی بورس بود؟ خیر، ایشون این سبکها رو با خودش آورد روی بورس، فرق ایشون با بقیه این بود که طرفدارانش قشر تخصصی و یا کلاس بالای موسیقی نبودن بلکه تمامی قشر ها مجذوبش شدن درمورد پاپ و ام جی جی دقیقا این مسئله اتفاق افتاد، ببینیم کدام خواننده یا هنر ور دیگه میتونه یک سبک رو بیاره روی بورس بشکل فراگیر بین تمامی اقشار و با تمام وجه های هنری شامل استایل و فیزیک و رقص و تصویر و... ببینیم بلکه در خواب!
بابت مطلب ارزشمند بی اندازه سپاس و درود
L.O.V.E

وقت بخیر دوست عزیز :

اینکه سطح موسیقی پاپ و یا اصولاً بهتره بگم کل موسیقی امروز جهان به چه درجات هزلی تنزل پیدا کرده ؛ جوری که به جز معدود اسثناهایی در طول چند سال ، بقیه آثار تولید شده حتی ارزش اتلاف 10 ثانیه از وقت و عمر انسان برای شنیده شدن ندارند یک طرف ... بحث اینکه بگیم هیچ بنی بشری به صورت مطلق در طول تاریخ هنر از نظر سطح غنای آثار موسیقایی حتی نزدیک مایکل جکسون هم نشده یک طرف ... من در حالی که با بخش اول این قضیه به صورت میلیون میلیون درصد موافقم ، بخش دوم رو نمیتونم همینطوری و دلی و از سر احساس و تعصب به زبون بیارم و از کنارش رد بشم . درسته که مایکل جکسون در مجموع یک پکیج تک و استثناء در کل تاریخ موسیقی گیتی بوده و هست و خواهد بود ، اما اینکه بخوایم نقطه به نقطه کارنامه هنریش رو ، نقطه به نقطه با بزرگان و سلاطین دیگه موسیقی جهان مقایسه کنیم و بگیم این بابا ( جکسون ! ) توی همه ابعاد موسیقی و توی همه موضوعات مربوط به جنبه های هنری بدون برو و برگرد از همه اون نامها در کل کارنامه های هنریشون آنچنان برتر بوده که اونها حتی به ایشون نزدیک هم نشده اند ، برای من تنها در حد یک فکاهی بی ارزش و نه چندان خنده داره که ترجیح میدم حتی نخوام برای لحظه ای در موردش اندیشه کنم !!

موفق و پیروز باشی ...

Sa دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 11:48 ق.ظ

Saeedeh 7:
صحبت من البته مربوط به بعد از ام جی جی و فراگیری موسیقی پاپ و پاپ های ترکیبی بود، یعنی دوران بعد از مایکل جکسن هیچ بنی بشری به این درجات موسیقی نرسید.
اما درمورد هنرمندان دیگر، قبل از ایشون تعدادی از افراد فوق‌العاده قوی و موفق بودن در عرصه ی موسیقی، هیچگاه همین افراد موفق در عرصه های دیگر قابل رقابت حتی با ام جی جی نبودن و نیستن! فقط و فقط از لحاظ موسیقی قابل رقابت هستن، دلیلش هم کاملا واضحه، اصلا قبل از مایکل جکسن چیزی به اسم موزیک ویدیو این معنای امروزی رو نداشته، بلکه این ام جی جی بوده که صنعت موزیک ویدئو رو بطور کامل دگرگون کرده، از طرفی از نظر اجرا، که اجرا های ام جی جی چه از بابت طراحی های ظاهری صحنه و چه از نظر طراحی های ترکیبی ترانه ها و رقص و داستان سازی و جنبه های تیاتریک اجرا، همه و همه برای اولین بار در جهان اتفاق افتادن و هیچکس قبل از اون این کارها رو انجام نداده بوده، چه بسا اصلا یکسری از رقص و حرکات فقط مختص موسیقی پاپ هست و برای سبکهای دیگر اصلا کاربردی نداره و قبل از ام جی جی هم که پاپ ای وجود نداشته که بخواد اصلا رقابت کنه. بحث اینجاست کدام هنرمند در تاریخ این چنین پکیج کاملی بوده که تمامی جنبه های کارش تازه و نو آوری بودن و انقلابی، و در عین حال در همه ی جنبه ها بسیار موفق و اسطوره ای، همچین چیزی اصلا هیچ‌وقت نداشته ایم و نداریم. تنها رقیبان از نظر موسیقی هستن و نه از بابت کمال، چه بسا خیلی از جنبه های کاری در عرصه موسیقی، اصلا قبل از ام جی جی بهشون توجهی نشده بوده و تعریف از کمال متفاوت بوده، البته که خود موسیقی مهمترین جنبه ی هنری یک فعال در عرصه موسیقی محسوب میشه این به کنار، کاری که ام جی جی کرد بطور خلاصه یعنی انقلاب در تمامی جنبه های هنری و موسیقی و رسیدن به رتبه های عالی در تمام اون جنبه ها، و ابداع جنبه هایی که تا اون زمان وجود نداشتن و انقلاب در اونها به همچنین! این بالاترین درجه از کمال هست که یک نفر از لحاظ هنروری تابحال بدست آورده
نظر متعصبانه ندارم بلکه نظرم موشکافانه هست، هیچگونه ادعا و اطلاعات تخصصی ندارم و فقط بعنوان یک شاهد عینی و شهروند عادی واقعیات رو بررسی کردم

باز هم صحبت در مورد " پکیج کامل " بود که من خودم هم در پاسخم بهش اشاره کرده بودم دوست عزیز ؛ نکته اینه که موسیقی ، جنبه های بی نهایت گسترده ای ، بسی فراتر از رقص و موزیک ویدئو و این سبک بندی های ساختگی هم داره که اغلب شنوندگان عام موسیقی از اونها بی خبرند و اشاره من هم به صورت مورد به مورد مربوط به همون مطالب بود که متاسفانه امکان شرح و بسطش رو اینجا و در این صفحه و با این محدودیت های زمانی ندارم . در هر حال ، اصل موسیقی فارغ از همه این قصه ها برای اون بعد احساسی و ارتباطات عاطفی قضیه با هنرمند هست که فکر میکنم ارتباط تو با آقای جکسون از همین مدل ارتباطه و همین امر در نهایت امر از نظر من کافی و کامله .

شاد باشی دوست گرامی و عزیزی که ...

سپهر دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:09 ب.ظ

علی سلام
من چقدر خوشبخت بودم
حس عجیبی دارم
حس جمع کردن تک تک اهنگ های البوم هیستوری
حس جمع کردن اهنگ های البوم دنجرس
یادش بخیر وقتی یکم اینترنت پیشرفت کرد می تونستم بفهمم من چند تا از آهنگ های البوم هیستوری را دارم
یاا خدتا حتب اون موقع عقلم نمی کشید SMILE ویدیو کلیپ نداره . تصور می کردم کلیپشو لبای مایکل و قیافه شو
کنسرت ها جای خودش رو داشت من فقط کنسرت کوالا لامپورو داشتم بعد ها فهمیدم هیچی نیستم . با طمع زیادی دنبال البوم ها و کنسرت ها می گشتم . یک نوار ویدیو با کیفیت بسیار پایین رو روی CD ریختم
بعد 10 تا کپی ازش گرفتم تا گم نشه با کیفیت افتضاح
یادمه یکی ارز فعالیت های زندگی م این بود که به کلیپ BRACE YOURSELF نگاه م کردم و آخر کلیپ یک بخشی بود به صورت تند در یک دیقه تمام اهنگ هتای مایکلو فریم فریم مرور می کرد. من ثانیه ثانیه شو عکی می گرفتم و با حسرت به کلیپ هایی که در دنیا وجود دات و من نداشتم با حسرت نگاه می کردم

سپهر دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:14 ب.ظ

اهنگ GHOST چقدر با حال بود من اولین بار با خانوادم دیدمش همه می کفتن اه اه
من نمی دونم چرا اینقدر بد سلیقه بودن خانواده ما
با اهنگ GONE TOO SOON اشک ها ریختم
چقدر حسرت اهنگ N THE CLOSET
داغونی بودم خیلی زیاد
یادمه یکبار یک DVD از یکی گرفتم کامپیوترم نرم افزارش نمی خوندش
من هم تو کف بودم لعنتی اجرا نمی کرد . با
بعدم این علی آقا روپیدا کردیم. کلی حسرت به دل ما گذاشت
البته خدا خیر سایت YOUTUBE رو بده کلی شادموم کرد. سال 1385 رو بورس بود و کلی کلیپاشو دانلود کردم با کیفیت داغون

سلام سپهر ...

خدا میدونه با بیان این قصه ها و خاطره ها منو تا کجاها بردی پسر !! فقط اینو با یقین میدونم که خاطرات عاشقانه او و کهنه سواران عاشقش تا ابد در قلب و روح زمان و مکان جاودانه اند . شاد و پیروز باشی دوست من ...

لیلا سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 06:06 ب.ظ

هر روز که میام به این خونه سر می زنم افسوسم بیشتر میشه مایکل
من اونقدر هیجان زده دیدن هزارباره تو و خواندن درباره تو ولی مکرر در مکرر هستم که از سر شوق وقتی به خاطرات تو برمی خورم می خوام شادی و شورم رو با عاشقانت مخصوصا رفیق دیرینه ات قسمت کنم
ولی دریغ
مهمان ناخوانده اون هم از نوع دیر رسیده اش همیشه هم مورد قبول میزبان نیست

خیلی دلتنگتم و
باز افسوس
من فقط می خواستم از تو بگم
مثل همیشه
مثل همین الان
خوبه که در این خونه هنوز بازه
و من مطمئنم تو همیشه با لبخند مثل تصویر دلنشینت از ما استقبال می کنی

درود بر تو تا همیشه و بر عاشقانت

(مهمان ناخوانده اون هم از نوع دیر رسیده اش همیشه هم مورد قبول میزبان نیست)

میزبان های دیگه رو نمیدونم اما در مورد مثال میزبان زخمی آغوش گشاده و دریادلی که تو در موردش اینگونه کنایه زدی ایمان دارم که مشکل قطعاً از میزبان نبوده و مهمان ناخوانده دیررسیده داستان ، درجه بی توجهی و غفلت را از حد گذرانده است . درسته که این میزبان بخشنده ترین و لطیف ترین و زلال ترین قلب عالم رو داره ، اما یادمه بارها به اون مهمان تذکر داده که درجه سختگیری وحشتناک و افسار گسیخته صاحب خونه رو جهت حفظ روابط مایکلی باهاش درنظر بگیره تا عاشقانه رشد کنه و از گزند حوادث و طوفانها در امان بمونه . همیشه یادت باشه در طول سالیان سال ، خیلی ها به آتش خشم این میزبان پر تناقض گرفتار شده اند ؛ آنها که مانده اند تبدیل به کوههای استوار و مغرور سر به فلک کشیده شده و آنها که راه رفتن را برگزیدند ، برای همیشه در سیاهی های افق محو گردیدند ...

درود بر فخر آفرینش و یگانه ارباب افسانه ها ، مایکل جکسون کبیر ...

لیلا پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:46 ق.ظ

مایکل محبوبم تو می دونی که من مانده ام و خواهم ماند تا همیشه
در کنار تو و عاشقانه ها خواهم سرود و مجنون وار در مسیر شیدایی طی طریق خواهم کرد
تو شاهدی
انقدر عاشقانه از بیخ و بن ریشه کن شده ام که که طوفان هم پیش پریشان احوالی من کم میاره و
اگر میزبان این خاطره سرای معطر بخشنده ترین قلب عالم و داره باید می دید که این مهمان دل آشفته چیزی برای از دست دادن نداره و
من از جنس سیاهی نیستم که محو بشم چون
عشق همیشه فروزانه و هیچگاه با سیاهی آمیخته نخواهد شد
درود بر سمبل شورانگیز عشق: مایکل جکسون

Let's see ...

سارا پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام علی بزرگوار نمیدونی تا چه حد خوشحال میشم وقتی بعد از یک سال اسم وب تو رو سرچ میکنم و میبینم هنوز مطلب میزاری اشک بهم اجازه خوندن در دقایق اول نمیده .... فقط خدا میدونه چه لذتی سراپای وجودم رو میگیره
چطور اینقدر اسیر روز مرگی شدم و در حق خودم ظلم کردم توی یک سال گذشته نمیدونم
ولی ممنون که همیشه هستی

سلام دوست من ...
متاسفانه من اصلا شما رو به یاد نمیارم اما از اینکه هستید و منو با محبت یاد میکنید ازتون سپاسگزارم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد