مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان
مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان

با خاطرات مایکل جکسون ( سفرهای هلن – قسمت سوم )

فردای اون روز ما عازم انگلستان شدیم ؛ کنسرتهای خاور دور تور به انتهای خودش رسیده بود . ما حقیقتاً از سفر به تک تک اون مناطق لذت برده و در طول این مسیر با افراد بسیار جالب با رفتارهایی بسیار دوستانه ملاقات نموده بودیم . اگرچه سفر به این مناطق تجربه ای بسیار گرانقیمت و ارزنده در زندگی بود اما با این حال من با همه وجود جهت تغییر حال و احوالم تشنه اقامت شبی درون اتاق خودم درون منزل بودم . ما همگی تنها برای یک شب قبل از زمان پرواز به تل آویوِ اسرائیل ، مهمان خانه های خودمون در لندن بودیم . البته ما حتی در همون یک شب هم برای پیوستن دوباره به کاروان تور بی تابی میکردیم و میشه گفت حتی در همون یک شب هم دلمون کلی برای مایکل تنگ شد !


تل آویو :


تل آویو به جرات پر هیجان ترین و مهیج ترین مکانی بود که من توش قرار گرفته بودم و تجربه هیچ چیزی شبیهش رو تا اون زمان در زندگیم نداشتم . تعداد بسیار زیادی طرفدار در تل آویو جمع شده بودند ؛ صدها طرفدار که هر کدام به نوعی دیوانه و شیدای مایکل جکسون بودند . زمانی که مایکل جکسون به اونجا رسید ، شرایط بسیار خطرناکی بروز کرد چرا که طرفدارهای زیادی در خیابان به دنبال ون مایکل می دویدند و نیروهای امنیتی پلیس تل آویو هم در عمل کاری برای محافظت از جان مردم انجام نمی دادند . اونها تنها مردم رو به عقب هل میدادند تا فضای بیشتری جهت حرکت ون مایکل جکسون به وجود بیارند اما با این کار تنها شرایط رو خرابتر میکردند . من حقیقتاً ترسیده بوده و دور از جمعیت ایستاده بودم ؛ راستش اصلاً دلم نمیخواست زندگیم زیر چرخهای ون مایکل جکسون به انتها برسه !!!
هتل محل اقامت مایکل جکسون Dan Tel Aviv نام داشت و قرار بود مایکل در سوییتی نزدیک به پشت بام اقامت داشته باشه . شما باید درست در مسیر متعامد به خیابان اصلی به سمت ساحل دریا حرکت میکردید تا موفق بشید مایکل جکسون رو درون اتاقش مشاهده کنید اما به نظر میرسید ما تنها طرفدارانی بودیم که موفق شده بودیم این راز رو کشف کنیم !

یک شب ، مایکل جکسون برای لحظات و دقایقی اومد و درست نزدیک به لبه پشت بام هتل نشست . همه به شدت نگران بودند که نکنه او سقوط کنه و به زمین بیفته اما من یقین داشتم که او خوب میدونه داره چی کار میکنه .  ابتدا مایکل تعدادی چیز میز رو که دم دستش بود از اون بالا به سمت جمعیت پرتاب کرد ؛ البته به نظر من این حرکت مایکل تا حدود زیادی بی فکرانه بوده و از سر بی ملاحظگی رخ داده بود چرا که هتل ، درون خیابان شلوغ و پر ترددی واقع شده بود و مردم هم  برای به دست آوردن اون اشیاء بی توجه و بی تفکر با هم به رقابت پرداخته و به این طرف و اون طرف خیابون می دویدند و هر آن امکان داشت به زیر چرخ اتوموبیل ها رفته و له و لورده بشند! مایکل جکسون تا زمانیکه یک مرد در کنار او بر سر پشت بام ظاهر گردید و احتمالاً از او درخواست کرد که دیگه به داخل اتاقش در هتل باز  گرده ، به مدت تقریبی نیم ساعت اون بالا مشغول دیدار با طرفدارانش بود . او حتی برای دقایقی با بلندگوی دستی با طرفدارانش درون خیابان به گفتگو و خوش و بش نیز پرداخته بود !


اما کنسرتهای تل آویو به نوعی خشن ترین و پر برخورد ترین کنسرتهایی از مایکل جکسون بودند که من تا به اون زمان تجربه حضور داخلشون رو پیدا کرده بودم . جمعیت حاضر درون استادیوم به قدری وحشی و خشن بودند که من در طول مدت زمان اجرای برنامه بارها مورد ضربات سهمگین مشت و لگد قرار گرفته ، تمام بدنم لبریز از جای نیشگون گردیده و موهام از طرف مردم در طول برنامه بارها به این طرف و اون طرف کشیده شد !! سوگند میخورم که هرگز در زندگیم درون کنسرتی قرار نگرفته بودم که دلم بخواد مثل اون کنسرت هرچه سریعتر به انتها برسه !! اجراهای مایکل جکسون در کنسرتهای تل آویو عالی بودند اما حقیقتاً به خاطر اوج توحش و خشونتی که برخی حاضرین در کنسرت بر روی سایر طرفداران اعمال میکردند به سختی میشد که ازشون لذت کافی رو کسب کرد .





خوب به یاد دارم که یک روز ، مایکل به اورشلیم سفر کرده بود اما متاسفانه به محض ورودش به این شهر ، ماشین ون او توسط برخی احزاب تندروی مذهبی مورد سنگباران قرار گرفت !! ماجرا از این قرار بود که در باور یهودیان ، شما حق عبور از بخش به خصوصی از شهر را در روز Sabbath در اختیار نداشتید و مایکل جکسون هم طبیعتاً از این نکته غافل بود . فردای اون روز ، روزنامه محلی با فرصت طلبی تمام عکسی جنجالی از مایکل جکسون را در صفحه نخست خود منتشر نمود . در این عکس ، مایکل جکسونی به نمایش گذاشته شده بود که در همان حال سنگباران شدن اتوموبیلش ، در گوشه ای از ون با چهره ای غمگین و متفکر کز کرده بود . او در همان حال چیزی بر روی پای خودش قرار داده بود که تصویر این شیء توسط روزنامه تیره گردیده بود و البته ما بعدها متوجه شدیم اون شیء یک قوطی نوشابه بوده است .


استانبول :


ما فردای روز آخرین کنسرت تل آویو ، اسرائیل را به قصد سفر به کشور ترکیه ترک نمودیم . در همون حال که ما در فرودگاه تل آویو منتظر فرا رسیدن زمان سوار شدن به هواپیمای خود بودیم ، متوجه شدیم که هواپیمای حاوی مایکل جکسون از باند فرودگاه تل آویو بلند شده و خاک اسرائیل را به مقصد استانبول ترک نمود . با این حساب برای ما تعجب بر انگیز نبود که زمانیکه به فرودگاه استانبول رسیدیم ، بار دیگه این هواپیما رو بر روی باند فرودگاه ملاقات نمودیم . قرار بود که مایکل جکسون درون هتل Movenpick مستقر بشه ؛ همون هتلی که سال قبلش هم درون اون اقامت گزیده بود . از اونجاییکه به نظر میومد این هتل از مکان هر اقامتگاه دیگه ای در استانبول مایلها فاصله داشته باشه این بود که ما هم به اجبار (!!!) تصمیم گرفتیم درون همون هتلی که مایکل جکسون توش حضور داشت اقامت نماییم . از اونجاییکه جمعیت ما طرفدارها خیلی زیاد بود این بود که مجبور شدیم دو تا اتاق دو تخته بزرگ کرایه کرده و توی هر کدوم 5 ، 6 نفر رو به زور بچپونیم و کرایه هر اتاق رو بین افراد داخلش قسمت کنیم !! مسئولین هتل به وضوح از کاری که ما انجام داده بودیم چیزی نمیدونستند و از اونجاییکه Movenpick هتل خیلی بزرگی بود این بود که حدس میزدیم احتمالاً بدون اینکه در انتها گند قضیه در بیاد میتونیم از این ماجرا جون سالم در ببریم !!!
ما از بابت اینکه با مایکل جکسون درون یک هتل مستقر شده بودیم هیجان زائد الوصفی رو تجربه میکردیم ؛ هرچند اینو خوب میدونستیم که محاله به فرض خیلی بی مقدمه با او در مسیر ورود به دستشویی یا جاهای دیگه درون هتل رو در رو بشیم !!
در نخستین شب اقامت متوجه شدیم که مایکل جکسون جهت تماشای فیلم پارک ژوراسیک به سالن سینمای هتل در طبقه پایین رفته است . ما هم تصمیم داشتیم که بریم و این فیلم رو در کنار مایکل تماشا کنیم اما تصمیممون در انتها تغییر کرد ؛ حقیقتاً که بی نهایت احمق بودیم !! ما همونجا در بیرون سالن سینما منتظر باقی موندیم تا مایکل رو در هنگام خروج ملاقات کنیم اما مایکل با سرعت تمام از درب سالن خارج شده و فوری داخل آسانسور گردید و از دیده محو شد ؛ متاسفانه تنها چیزی که من تونستم از مایکل جکسون در اون شب مشاهده کنم قسمت کوچکی از موهای بافته شده پشت سرش بود !!! مایکل جکسون در همون حال که در داخل آسانسور قرار داشت ، دیواره داخلی آسانسور را با حروف درشت امضا نموده بود ! روز بعد متوجه شدم برای اینکه امضا و دستخط مایکل از گزند آسیب مسافران هتل در امان باقی بمونه ، مسئولین هتل روی این دست نوشته را با قطعاتی از شیشه پوشانده و آنرا به حالت کتیبه ای در داخل موزه در آورده اند !!

اما کنسرت استانبول با وجود جمعیتی که هرگز در بدی به گرد پای جمعیت حاضر در کنسرتهای اسرائیل نمی رسیدند (!!) ، عالی و وصف ناپذیر به نظر میومد . هوا در شبهای ترکیه تا حدودی سرد بود و به همین علت مایکل در هنگام اجرای آهنگ I Just Can’t Stop Loving You ، کت نقره ای رنگ JAM را بر تن کرده بود و ما به این خاطر بی نهایت خرسند و مسرور بودیم که بار دیگر موفق به دیدار این کت افسانه ای گشته ایم ! مایکل همچنین لباسش رو در هنگام اجرای آهنگ Will You Be There تغییر داده و کت مربوط به کاور برنامه های تور رو به جای لباس معمول سفید این آهنگ بر تن کرده بود .


* وااای که فقط خدا میدونه چقدر آرزو دارم این کنسرت متفاوت با این لباسهای عجیب و غریب و نامعمول رو به چشم خودم تماشا کنم !!! *


تنریف :


آخرین اقامتگاه مایکل جکسون قبل از آغاز کنسرتهای امریکای جنوبی تور Dangerous ، شهر تنریف بود . متاسفانه ما درست همون روز اجرای کنسرت به شهر رسیدیم و به هیچ عنوان فرصت کافی در اختیار نداشتیم که به هتل بریم . مکان برگزاری کنسرت یک محوطه بزرگ پارک اتوموبیل در کنار بندرگاه بود . راستش اگه کسی قبل از اینکه استیج بخواد در اون مکان برپا بشه من رو به اونجا میبرد و اون پارکینگ اتوموبیل رو نشونم میداد و بهم میگفت که مایکل جکسون قراره در این محل اجرا داشته باشه مطمئناً با خودم فکر میکردم که اون شخص قصد داشته دستم بندازه و سر به سرم بذاره ! هرچند که در انتها و با وجود اون مکان عجیب برای برپایی صحنه و اجرای کنسرت ، کیفیت صدا عالی از آب در اومد و مایکل جکسون ، کنسرت استثنایی و بی نقص دیگری را تقدیم عاشقان خود نمود .

سرانجام و بعد از اتمام کنسرت تنریف ، ما بلافاصله روز بعد عازم لندن شدیم . فرصت چندانی برای فکر کردن و اتلاف وقت و تنبلی در اختیار نبود و کارها باید با سرعت تمام به انجام میرسید . تا زمان آغاز کنسرتهای امریکای جنوبی مایکل جکسون تنها یک هفته زمان باقی بود و ما هنوز به هیچ عنوان پروازها و هتلهای محل اقامت خودمون رو در شهرهای محل برگزاری کنسرت رزرو نکرده بودیم . دوره ای فراموش ناشدنی از ماجراجویی و حادثه برای ما به انتها رسیده و دوره ای جدید در شرف آغاز شدن بود و ما به هیچ عنوان نمیتونستیم بیشتر از اون منتظر باقی بمونیم !!! ...



راستش درست نمیدونم بعد از خوندن این داستانها باید چی به زبون بیارم ؛ واقعاً نمیدونم هلن و سایر اون طرفداران اروپایی عاشق پیشه که با جون و دل در اقصی نقاط جهان مایکل جکسون و کاروان عشق او را با شیدایی و جنون دنبال میکردند حقیقتاً چه احساسی داشتند . من فکر میکنم که تک تک ثانیه های اونها در این سفرهای ماجرا جویانه بایستی مملو از لذت و هیجان و احساسات زیبا و دلنشین و فراموش ناشدنی بوده باشه . فقط خدا میدونه چقدر دلم میخواست ادامه داستانهای هلن و ماجرای سفرهای او به امریکای جنوبی و کنسرتهای مایکل جکسون در این نقطه از کره زمین رو هم مطالعه میکردم اما افسوس که هلن ِ داستان ما دیگه از اینجا به بعد قصه رو با دنیا قسمت نکرده است . باور کنید هر لحظه و هر زمان که اسم کنسرتهای امریکای جنوبی مایکل جکسون در تور دنجروس به گوشم میخوره نا خود آگاه بغضم میگیره و حس خفه شدن بهم دست میده ...


در انتهای این داستان دارم یک بار دیگه از نو به اون صدها و هزاران مایلی فکر میکنم که عاشقان مایکل جکسون در طول سالهای حیات او از این شهر به اون شهر ، از این کشور به اون کشور و از این قاره به اون قاره عاشقانه و بی پروا دویدند ، شبها و روزها بی خوابی کشیدند و ساعتها و ساعتها در سرما و گرما منتظر باقی موندند تا تنها گوشه چشمی از معشوق و مراد خویش در این عالم دریافت دارند . یقین دارم که مایکل جکسون نیز در طول سالهای عمر و حرفه خویش همواره و با همه وجود قدردان همه عشق و وفاداری و محبتی بود که از طرف عاشقانی چون هلن دریافت مینمود و در قلب بزرگش به داشتن عاشقانی اینچنین با همه وجود میبالید و افتخار میکرد . به خاطر وجود چنین طرفدارانی بود که مایکل جکسون در تمام طول عمرش با همه ستاره ها و هنرمندهای دیگه در این جهان فرق میکرد . به جرات و با همه وجود اعلام میکنم که طرفداران هیچ هنرمند دیگه ای در طول تاریخ در میزان بخشش عشق و وفاداری و قدرشناسی به معشوق خود حتی نزدیک طرفداران مایکل جکسون هم نشده اند ؛ طرفدارانی که با عشق و ایثار و از خود گذشتگی بی انتهای خود همواره به مایکل جکسون کمک نمودند تا بتواند به سلامت و موفقیت از سخت ترین تنگناهای زندگی شخصی و حرفه ایش عبور نماید . در حالیکه طی سالیان سال دنیا و رسانه ها با همه وجود و مشتاقانه انتظار سقوط و نابودی مایکل جکسون را کشیدند ، طرفدارانی چون هلن بودند که با حضور و همراهی خویش ، به جاودانگی ابدی مایکل جکسون در کتاب تاریخ موسیقی پاپ کمک نمودند و  اینچنین ، خود نیز در کنار آن تکرار ناشدنی بی همتا در کتاب قطور تاریخ ماندگار گردیدند . یاد و نامشان تا ابد جاودان ...



تا بعد ...


Stay Tuned

! Let's Dance