مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان
مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان

کنکاشی در اشعار Off The Wall ...


سلام و درود بی پایان بر دوست داران مایکل جکسون کبیر در سراسر گیتی !! وقت بخیر ...


یکبار دیگه با یک سوال و یک مسابقه هیجان انگیز و متفاوت دیگه در خدمتتون هستم ! مسابقه ای که مثل همیشه ، مهمترین هدف من از برگزاریش اینه که میزان دانش و آگاهی عاشقان دوست داشتنی مایکل جکسون نسبت به جنبه های مختلف و متفاوت زندگی این مرد بی تکرار تاریخ هنر روز به روز و لحظه به لحظه افزایش پیدا کنه . همواره ایمان داشتم و بالاترین اعتقادم این بوده که هیچ چیزی برای یک عاشق و طرفدار مایکل جکسون در جهت زنده نگاه داشتن نام و میراث او ، مهمتر از داشتن سطح دانش و آگاهی بالا و همه جانبه نسبت به جنبه های گوناگون زندگی فردی و هنری Gloved One نیست و تمام تلاش و کوشش من در طول این سالها ، همواره تنها و تنها رسیدن به این هدف ارزشمند بوده است .

با این تفاسیر ، به سراغ سوال مطرح شده در این نوشته خواهیم رفت .


اما قبل از مطرح نمودن سوال ، لازمه توضیح بدم که چرا گفتم این مسابقه متفاوته !!


این مسابقه متفاوته چرا که جایزه ای که قراره فرد برنده دریافت کنه با همیشه فرق میکنه ! در واقع برنده و یا برنده های این مسابقه میتونند از بین 3 گزینه ، هر کدوم رو که دلشون خواست انتخاب کرده و من اون جایزه رو بسته به شرایط و موقعیت زمانی و مکانی در اسرع وقت تقدیم حضورشون خواهم نمود !!


اما فهرست جوایز :


جایزه اول :


فرد برنده میتونه بسته به سلیقه و دلخواه خودش ، 5 آیتم از آرشیو بی انتهای مایکل جکسون ، اعم از آلبوم صوتی و یا DVD های تصویری شامل ویدئو کلیپها ، کنسرتها ، مستندها و یا خلاصه هر آیتم کمیاب و یا نایابی که به ذهنش خطور میکنه رو با بالاترین کیفیت HD از من درخواست کنه تا اون رو تقدیم حضورش کنم !! البته فقط تا 5 آیتم !! بعدی ها باشه برای مسابقه های بعدی و جوایز بعد . اصلاً هم نگران نباشید ؛ وقتی من میگم هر چیزی که دلتون میخواد ، یعنی واقعاً هر چیزی چونکه چیزی در دنیای مایکل جکسون وجود نداره که من اون رو نداشته باشم !! پس با خیال راحت جایزه مورد نظرتون رو درخواست کنید !


جایزه دوم :


یک عدد مجله اوریجینال و بی نظیر از مایکل جکسون کبیر که همانند جایزه قبل ، به صورت پستی به آدرس فرد برنده ارسال خواهد شد .


و اما جایزه سوم :


قرار ملاقات فیس تو فیس با  Ali_MJfollower Himself ( اوه ، اوه ، چه تحویلی گرفتم !! ) در هر زمان و مکانی که شخص برنده تمایل داشته باشه ! امکان بحث و گفتگو و تبادل نظر در کلیه موضوعات مرتبط با مایکل جکسون به هر شکلی که شخص برنده تمایل داشته باشه فراهمه . در انتها ، یادگاری ارزشمند شامل آرشیوی بزرگ و غیر قابل توصیف از داکیومنتهای الکترونیکی به زبان انگلیسی در مورد زندگی و هنر مایکل جکسون کبیر  تقدیم فرد برنده خواهد شد .


خوب ، نظرتون در مورد جوایز چیه ؟؟ هیجان زده شدید ؟؟ دوست داشتید ؟؟ البته فکر میکنم برای طرفداران خارج از ایران خوندن عناوین این جوایز به جز آیتم سوم (!!) خیلی خنده دار و مضحک به نظر برسه چونکه به دست آوردن جایزه اول که طبیعتاً براشون مثل آب خوردنه ، دومی هم که از اولی آسون تر . باقی میمونه مورد سوم که متاسفانه تو این یک مورد دیگه دستشون اونقدرها باز نیست که بتونند تو هر مرکز خرید و فروشگاهی ، یه بابایی مثل من رو گیر بیارند !!! یعنی اگه تو کل 5 قاره زمین رو هم جستجو کنند ، موجودی همانند Ali_MJfollower یافت نخواهد شد !! پس اگه دوستان خارج نشین خیلی مشتاق شرکت در این مسابقه و برنده شدن هستند ، لطفاً از همین حالا ویزا و بلیط هواپیما و محل استقرار منو تو کشور مورد نظرشون آماده و ردیف کنند !!!!! 


خوب دیگه ، شوخی و خنده دیگه کافیه ! بریم سراغ مسابقه :


مسابقه این دفعه نه اونقدرها آسونه که هرکسی فوری بتونه جواب اونو بگه و نه اینکه اونقدر وحشتناکه که حقیقتاً هیچکس نتونه جوابش رو پیدا کنه ؛ یه سوال معقول و منطقیه که اگه واقعاً روش وقت بذارید و خوب تحقیق و بررسی کنید ، بدون شک جوابش رو به راحتی به دست خواهید آورد .


سوال این دفعه در مورد متن ترانه های مایکل جکسونه .


ببینید دوستان ، سوال امروز من ، مربوط به یک جمله جنجالی در متن ترانه یکی از بهترین ، موفق ترین ، قدرتمندترین و به یاد موندنی ترین آهنگهای آلبوم Off The Wall مایکل جکسونه . نگفتم خود آهنگ Off The Wall ها !!! گفتم یکی از مهمترین آهنگهای داخل این آلبوم !!! البته شاید هم خود این آهنگ باشه ... کی میدونه ؟؟!!



داخل این ترانه ، جمله ای وجود داره که در زمان خودش یعنی همون سال 1979 به طرز هولناک و ویرانگری ، زیر ذره بین رسانه ها و منتقدین جهان قرار گرفت . جمله ای که شاید هیچکس در اون زمان و در اون روزگار ، توقع شنیدنش رو از شخصی مثل مایکل جکسون نداشت . اشتباه نکنید ! منظورم این نیست که این جمله معنی زشت و بی ادبانه ای داره . اصلاً !

نکته اینه که دنیا ، از پسرکی همانند مایکل جکسون که وی رو تا اون روز تنها و تنها به عنوان خواننده آثار سطح پایین Bubblegum Soul با اشعار کودکانه و بی معنی میدونست ، توقع شنیدن جمله ای تا این اندازه عمیق و ادبی و عاشقانه و متفاوت که نشان دهنده عمق درک خواننده نسبت به مفهوم عشق در برابر جنس مخالف هستش رو نداشت . جمله ای که مایکل جکسون اون رو با شور و شعف و اشتیاق عجیبی برای محبوبش میخونه و توش ، به یک حقیقت تکان دهنده برای معشوقش اعتراف میکنه . این جمله باعث شد که مایکل جکسون ، رهبر سیه چرده گروه موسیقی Jackson 5 برای همیشه در ذهن مخاطب از جایگاهش به عنوان پسر بچه ای که تنها اشعار سر هم بندی شده و عاشقانه های آبکی (!!!) میخونه خارج شده و به عنوان یک جوان بالغ و بزرگسال ، مورد توجه موج جدید رسانه های جهان قرار بگیره . در یک کلمه ، مایکل جکسون با درج این جمله درون متن اون ترانه موفق شد این پیام رو به دنیا مخابره کنه و بگه :


حالا از این به بعد منو جدی تر از هر زمان دیگه در عمرتون به حساب بیارید !




سوال امروز من در مورد همین جمله بی نهایت معروف در متن اون ترانه نامعلوم از آلبوم Off The Wall هستش !!


داستان از این قراره که دنیا ، زمانیکه در سال 1979 داشت این جنجالسازی های تند و تیز رو علیه اون جمله زیبا و قدرتمند مایکل جکسون به وجود میاورد ، به راحتی فراموش کرده بود که مایکل ، چندین سال جلوترش یعنی زمانی که به عنوان عضوی از اعضای گروه جکسون فایو در کنار برادرانش آواز میخوند و دنیا رو سرگرم میکرد ، یکبار دیگه و در یکی از ترانه های اصلی یکی از آلبومهای گروه جکسون فایو ، دقیقاً جمله ای رو به کار برده بود که 5 کلمه متوالی از اون درست کپی و مشابه همین جمله جنجالی از آلبوم Off The Wall بوده !!! درست عین ِ عین هم !!! حالا حساب کنید دنیا چه گاگولی بوده که سالها قبل ، تو آغاز دوره تینیجری مایکل جکسون به همون جمله در یک آهنگ از گروه جکسون فایو که خود مایکل جکسون هم خوانندش بوده ، هیچ کاری نداشته و یه دفعه سال 1979 یادش افتاده و شیون و واویلا راه انداخته که ای داد و بیداد !! این چه حرف بی تربیتی و گنده ای بود که مایکل جکسون از دهان خودش خارج کرد ؟؟!!

البته حالا نمیدونم ، آیا واقعاً دنیا گاگول بوده که این موضوع رو تو همون دوران جکسون فایو نفهمیده یا اینکه حسادتها و بدخواهی ها و تخریبها علیه نام مایکل جکسون داشته کم کم از سال 1979 قوت میگرفته ؟؟!! ...


داوری با شما ... !!




خوب ، و اما سوال :


لطفاً نام این ترانه از آلبوم Off The Wall و اون جمله بی نهایت مشهور همراه با ترجمه فارسیش رو مشخص نموده و اون آهنگ از آلبومهای جکسون فایو که دقیقاً مشخصاتی که ذکر کردم داره رو نام ببرید . حتماً ذکر کنید که این آهنگ ، از کدوم یکی از آلبومهای جکسون فایوه . خیالتون راحت باشه که این ترانه ، از یکی از آلبومهای Official و رسمی مایکل جکسون در دوره جکسون فایوه که بی نهایت هم مشهور و شناخته شدست ؛ پس نگران Rare بودن و در دسترس نبودنش نباشید !


از اونجاییکه شاید مدت بیشتری برای فکر نیاز داشته باشید ، تا روز جمعه آینده برای شرکت در این مسابقه بهتون مهلت میدم . افرادی که فکر میکنند جواب سوال رو درست اعلام کردند ، لطفاً جایزه مورد نظرشون رو از توی لیست مربوطه انتخاب کرده و برای من ارسال نمایند . چنانچه برنده هم شدید و خودتون نمیدونستید که جوابتون درست بوده ، من ازتون درخواست خواهم کرد که جایزتون رو انتخاب کنید ! پس اصلاً و ابداً نگران نباشید ...



و در پایان ، 2 راهنمایی مفید و ارزنده :


1- پیدا کردن اون جمله از آلبوم Off The Wall حقیقتاً کار آسون و راحتیه . بهتون قول میدم هر کدوم از شما که تا به حال تنها یک زندگینامه در سطح متوسط ( نه خیلی مقدماتی و نه خیلی پیشرفته ) از مایکل جکسون مطالعه کرده باشه ، حتماً حتماً با این عبارت و جمله به صورت بولد شده مواجه شده و اینکه راجع به جنجالهای مطرح شده راجع به این عبارت توی اون زندگینامه ، حتماً جملاتی رو مطالعه نموده است .


2- میتونید از تصاویر داخل همین پست به عنوان نشونه و راهنمای حل مساله کمک بگیرید !!!


براتون آرزوی پیروزی و موفقیت دارم عاشقهای دوست داشتنی . و در انتها ، مثل همیشه این رو بدونید و باور داشته باشید که هیچ جایزه ای در زندگی شما ، ارزشمند تر از افزایش سطح علم و آگاهی شما خوبان راجع به ارباب کبیر افسانه ها نخواهد بود .


شاد باشید ...


تا بعد !


Miss You Man ...



Stay Tuned

! Let's Dance

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد