مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان
مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون ارباب افسانه ها

مایکل جکسون پادشاه جاودان

اسرار Blame It On The Boogie ...

سلام به همگی دوستان عزیزم . وقت بخیر ...


فکر میکنم همه اون عزیزانی که حداقل یه دور زندگی نامه مایکل جکسون رو خونده باشند دیگه به خوبی از ماجراهایی که در طول دوران همکاری جکسونها با کمپانی موتاون پیش اومد و در نهایت منجر به جدایی اونها از کمپانی شد مطلع باشند ؛ اینکه مسئولین کمپانی آزادی عمل مورد نظر جکسونها رو بهشون نداده و در عمل ، تنها عوامل کمپانی رو مجاز به ترانه نویسی و تهیه کنندگی آهنگها و آلبومهای جکسونها میدونستند . این عامل مهم در نهایت منجر به نارضایتی و اعتراض و سرانجام جدایی مایکل جکسون و برادرانش از بری گوردی و کمپانی موسیقی او گردید .

بعد از خروج جکسونها از Motown در سال 1976 میلادی ، اونها راه کمپانی CBS رو در پیش رو گرفته و در مدت زمانی نه چندان طولانی ، 2 آلبوم جدید رو با لیبلی جدید در این کمپانی تازه ضبط نمودند . نام این دو آلبوم به ترتیب : The Jacksons و Going Places بود .

درسته که اوضاع در کمپانی تازه برای جکسونها تا حدودی نسبت به موتاون متفاوت گردیده بود اما در عمل هنوز جکسونها ابداً نقش چندانی در ترانه نویسی و تهیه کنندگی آلبومهای جدیدشون بر عهده نداشته و اوضاع فروش آلبومها در سالهای نخست مهاجرت به CBS ، دست کمی از وضعیت خراب و کساد سالهای پایانی همکاری با موتاون میوزیک نداشت !! 


سرانجام با فرا رسیدن سال 1978 میلادی ، جکسونها حق مسلمی رو که سالهای سال برای تصاحب اون جنگیده بودند رو به دست آورده و با کسب حق ترانه نویسی و تهیه کنندگی آلبوم جدیدشون ، رویاهای خودشون رو برآورده شده دیدند . مایکل جکسون و برادرانش موفق شدند در آلبوم مشهور و تاریخ سازشون یعنی Destiny که در سال 1978 میلادی منتشر گردید ، کنترل کامل همه امور مربوط به ضبط و تهیه یک آلبوم موسیقی کامل رو به دست بگیرند و فروش خارق العاده این آلبوم در مقابل مجموعه آلبومهای سالهای قبلشون به خوبی اثبات کرد که اونها در این زمینه تا چه اندازه قدرتمند و موفق بوده اند .



دوست دارم محض اطلاع و آگاهیتون اعلام کنم که کلیه ترانه های موجود در این آلبوم جز یکی از اونها همگی متنش توسط گروه برادران نوشته شده . بله ، همشون جز یکی از اونها ! تنها ترانه ی این آلبوم زیبا که توسط مایکل جکسون و برادرانش نوشته نشده و دست بر قضا یکی از دوست داشتنی ترین ، شنیدنی ترین و مشهورترین ترانه های این آلبومه اسمش هست :


Blame It On The Boogie 


حالا فکر میکنید نویسنده و ترانه سرای این آهنگ اسمش چیه ؟!


بهتون میگم : مایکل جکسون !!!!


چی شد ؟؟!! از تعجب خشکتون زد ؟؟!!


نه ، این اونی که میشناسید نیست ! داداششم نیست !! پسر عمو و فامیلش هم نیست !!!


او فقط و فقط یک ترانه سرای کم حاشیه و نسبتاً گمنامه که توی انگلیسی زندگی میکرد .


از اونجاییکه این شباهت اسمی کاملاً تصادفی باعث شده بود اسم ترانه سرای یکی از آهنگهای آلبوم Destiny با نام خواننده اصلی گروه اشتباه بشه ، به همین علت نام ترانه سرای این آهنگ رو از مایکل جکسون به میک جکسون تغییر داده و به همین شکل بر روی کاور نهایی آلبوم منتشر شده ثبت نمودند !!


اما موضوع برای مایکل جکسون انگلیسی به همینجا محدود باقی نموند . وی که بلافاصله بعد از انتشار آلبوم Destiny و تک آهنگ Blame It On The Boogie به چشمش میدید که ترانه نوشته شده توسط خودش چطور با سرعت هرچه تمامتر داره به شهرت و محبوبیت جهانی و بین المللی میرسه اینه که تصمیم گرفت حرکتی رو انجام بده تا به اصطلاح از این غافله عقب نمونه !

او که علاوه بر ترانه سرایی ، کار خوانندگی رو هم تا قبل از انتشار آلبوم Destiny در سطح محدود انجام میداد بلافاصله تصمیم گرفت تا شعر خودش رو با صدای خودش هم بخونه تا به مایکل جکسون امریکایی نشون بده خالق یک ترانه اگه بخواد ، خودش بهتر از هر خواننده دیگه ای توی این دنیا میتونه شعر خودش رو با زیباترین احساس ممکن بازخونی کنه !!!

اینطوری شد که مایکل جکسون انگلیسی به استودیوی ضبط رفت و در همون سال 1978 و بلافاصله بعد از جکسونها ، ورژن جدیدی رو از آهنگ Blame It On The Boogie بازخونی و ضبط نمود ! مردم جهان که در کمال تعجب و ناباوری با 2 نسخه متفاوت از یک آهنگ خارق العاده و زیبا مواجه شده بودند ، اونقدر به هر دو نسخه عشق و علاقه و اشتیاق نشون دادند که ناگهان در جداول موسیقی اون سال ، هر دوی این اجراها در فهرست 10 آهنگ برتر قرار گرفتند !


فکرش رو بکنید :


2 مایکل جکسون با 2 نسخه از آهنگ Blame It On The Boogie !!!


این نبرد و رقابت بین مایکل جکسونها و Boogie ها (!!!) اونقدر داغ شد و بالا گرفت که منتقدین موسیقی به شوخی از وضعیت به وجود اومده تو چارتهای موسیقی در سال 1978 ، اصطلاحاً با عنوان Battle of the Boogie نام میبردند !!!!


حالا و پس از این توضیحات فکر میکنم بدتون نیاد این دو نسخه مختلف رو همزمان گوش داده و اونها رو در خلوت خودتون با همدیگه مقایسه کنید !


پس این شما و این Blame It On The Boogie : 


لینک دانلود نسخه مایکل جکسون امریکایی



لینک دانلود نسحه مایکل جکسون انگلیسی




خوب ، گوش دادید ؟! نظرتون چی بود ؟! کدومشون رو بیشتر دوست داشتید ؟!


و آیا به نظرتون شاعر و ترانه سرای این اثر ، Boogie رو زیباتر و با احساس تر خونده یا پسرک رقصان دیسکو ؟!!


داوری با شما ... !!!



تا بعد ...


Stay Tuned

! Let's Dance


نظرات 3 + ارسال نظر
مینو پنج‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 09:06 ب.ظ

بهترین آدم که تو زندگی دیدم
یادت الهی باشکوه شود

سما دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 10:22 ب.ظ

وااای چقد دنبال این اهنگ بودم مرسی

خواهش میکنم ...

Sh.Jackson یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 02:55 ب.ظ

عاشق مایکل جکسون سلطان پاپ هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد